Innovációval teremt piacot az SAP

A legújabb fejlesztései közül többet is bemutatott az SAP Siófokon megrendezett SAP NOW konferenciáján. A tavaly is rekordbevételt elérő szoftverfejlesztő társaság magyarországi árbevétele több mint 20 százalékkal 34,9 milliárd forintra nőtt, az előző évi hasonló arányú növekedés után. A növekedés motorja a vállalat szélesedő innovatív termékválasztéka – nyilatkozta Ablonczy Balázs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a szeptember 9-11-e között megrendezett SAP NOW konferencián.

Az SAP az újdonságait high tech környezetben, egy kamion belsejében létrehozott alternatív valóságban mutatta be. Újszerű „körítésben”, komplex audiovizuális élményt nyújtva jelentek meg a legkülönbözőbb iparágak legfrissebb innovációi, amelyek olyan problémákra kínálnak megoldást, mint – például –, hogy miként lehet egy csirkefarmon a leggyorsabban felismerni a betegségeket, hogyan lehet a legoptimálisabban újratervezni a repülőgép-járatokat egy vihar esetén, vagy hogyan menedzselhetőek a leghatékonyabban egy város közüzemi szolgáltatásai.

A csirkék megbetegedésének felismeréséhez például azt kell tudni, hogy a beteg jószágok máshogy mozognak és másfajta hangot hallatnak. Az átlagtól eltérő csoportokat a mesterséges intelligenciával felszerelt rendszer képes felismerni, és azonnal jelezni a személyzetnek. Ez nagy segítség, hiszen a beteg állatok gyorsan elkülöníthetők, nem fertőzik társaikat, és a betegség korai felfedezésével a beteg jószágoknak is nagyobb az esélyük a gyógyulásra.

Az „élő építkezés” megoldás olyan összetett projekteknél is használható, amilyen például egy útépítés, és minden információt egységesen, egyetlen okos eszközön képes kezelni. A rendszer nemcsak azt ismeri fel, hogy, honnan és milyen szaktudás hiányzik, de a megfelelő szakembereket is ajánl az adott pozícióra, és kiszámítja, hogy mekkora utazási költséggel pótolható a megfelelő szakember. A gépekre, eszközökre szerelt szenzorok valós idejű képet adnak azok pillanatnyi állapotáról, és felgyorsítják a felmerülő problémákra adott válaszokat, ezzel szintén növelve a hatékonyságot.

„Az SAP, amelynek nevét a vállalatirányítási rendszerek tették ismertté, ma már a front office-ban is aktív, és mindenben segítséget tud nyújtani, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartásban fontos” – hangsúlyozta Varga Zsigmond, az SAP üzletfejlesztési igazgatója. Az ügyfélélmény portfólió része a „végtelen kosár”, amely olyan vásárlási helyzetekre kínál megoldást, amikor a termékek túl nagyok vagy túl sok van belőlük. A megvásárolni kívánt termékeket egy NFC olvasó segítségével gyűjtik össze a vásárlók az áruházban, és ez alapján fizetnek. A rendszer személyre szabott ajánlatokat is tud készíteni a megadott preferencia adatok alapján, és akár emlékeztetőt küld, ha megérkezett az új kollekció a kedvenc árufajtából.

A jövő lehetséges ruhahirdetéseit illusztrálja az az alkalmazás, amely a képfelismerés segítségével megállapítja a kirakat előtt megálló érdeklődők nemét, a hozzávetőleges korát, a pillanatnyi kedvét, az öltözetét, és ezek alapján ad egyénre szabott ajánlatot a pillanatnyi raktárkészletből.

Szintén a mesterséges intelligenciával dolgozik az a fejlesztés, amely a boltok polcainak összetételében, a megfelelő kihelyezésben segíti a kereskedőket. Ekkor a mobiltelefonnal rögzített képet összeveti az adatbázisban lévővel, és jelzi, mely termékkihelyezés nem felel meg a kívánalmaknak.

Innovációk a postaüzemeknél
Ahogy egy korábbi SAP-s felhasználói találkozó rámutatott: a posták sem húzhatják ki magukat a legújabb technológiák kipróbálása, alkalmazása alól. A szakma előtt álló kihívások jelentős része ugyanis kezelhetőek innovatív digitális eszközök bevetésével. Számos példa mutatja, hogy nemcsak hatékonyabbá tehető a postaüzemek működése, de új bevételi forrásokat is teremthetnek. Világszintű trend a levélforgalom folyamatos csökkenése. A levelek száma évről-évre minimális csökkenést mutat Magyarországon is, ugyanakkor ugrásszerűen emelkedik a csomagszállítás iránti igény, mely az e-kereskedelem elmúlt években tapasztalt dinamikus növekedésének köszönhető. A változó körülményeknek való megfelelés miatt a Magyar Posta tavaly több mint hatvan hatékonyságnövelő projektet indított a levél- és csomagszállítás területén.

A postákat olyan technológiák is segíthetik, mint a mesterséges intelligencia, a blokklánc, a robotika, a felhő. Például a német szövetségi nyomda – amely többek közt a postai bélyegeket és igazolványokat készíti- BDrive néven indított biztonságos felhőszolgáltatást vállalatok számára.

Bemutatták azt a robotot is, amely a logisztikai központokban az embereknél pontosabban, gyorsabban és fáradhatatlanul válogatja szét, készíti elő kézbesítésre a küldeményeket. Hasonló robottal a német posta kísérletezett tavaly: használatával a kézbesítőnek nem kell nehéz táskát cipelnie az utcán, a több mint egy mázsával terhelhető, szenzorokkal felszerelt robot automatikusan követi a kézbesítőt, aki ebből tudja kivenni az adott címre szóló küldeményt.

A mesterséges intelligencia szintén a mindennapok része lehet a jövőben: ha például a kézbesítő nem találja otthon a címzettet, akkor a mesterséges intelligenciával felruházott digitális asszisztenstől egyszerűen megkérdezheti, hogy az illető megadott-e alternatív elérhetőséget, és vele, illetve kollégáival is menet közben egyeztethet a kézbesítés útvonalának optimális módosításáról.

Az SAP mesterséges intelligenciát és blokkláncot is alkalmazó megoldásai nemcsak a vállalatok hatékonyságát növelhetik jelentősen, de az ügyfelek elégedettségét is.

A digitális átalakulás a HR-el kezdődik
Egyre több cég indítja el a digitális átalakulását SAP alapokon, melyet sok esetben a HR terület megújításával kezdenek: már több mint százezer magyar dolgozó HR folyamatait támogatja az SAP a felhőmegoldásával. Ablonczy kiemelte: jelenleg tíz egyetemen zajlik SAP technológia bevezetése, amellyel 23-ra emelkedik majd az SAP-t használó felsőoktatási intézmények száma. A hazai felsőoktatási együttműködés jegyében a kelet-közép-európai régióban elsőként Magyarországon, a Budapesti Corvinus Egyetemen nyílt meg az SAP Next Gen Lab intézmény, amely a szoftvertechnológiákra épülő kutatás bázisa lesz, és itt lehet majd az új üzleti megoldásokat kipróbálni, kifejleszteni – ismertette, hozzátéve: mindezekkel az SAP tovább erősítette vezető pozícióját a hazai üzleti alkalmazások piacán — mondta el az ügyvezető. Hozzátette, hogy a társaság növekedésének további motorja a szélesedő termékválaszték és innovációs portfólió lesz, mely lehetőséget kínál a magyar informatikai cégeknek, hogy fejlesztőként, viszonteladóként erősítsék üzleti teljesítményüket. A vállalat olyan szegmensekben kíván piacvezetővé válni itthon, mint a mesterséges intelligencia, a prediktív analitika, az Internet of Things (IoT), a valós idejű monitoring.

Az SAP NOW rendezvényt szeptember 9-11. között tartotta az üzleti szoftvercég. A szakmai előadásokra ezeregyszáz fő látogatott el.

Leave a Comment